Els Imperis i Regnes de l’Antiguitat: El cas egipci

L’escenari: la vall del Nil

https://goo.gl/sc8CN9

En aquest vídeo pots entendre un poc millor com el Nil marcava les vides dels antics egipcis, a tots els nivells: https://goo.gl/OHyhWc

vlcsnap-2017-05-21-09h51m03s025

Hatshepsut

Mira el clip i contesta:

– Quina era la relació familiar de Hatsehpsut amb Tutmosis I?

– Per què vint anys després de la seua mort tractaren d’acabar amb la seua memòria?

La batalla de Meggido

Aquest era l’espai geogràfic controlat per l’Imperi Egipci al segle XV a.C.:

Egypt_1450_BC.png

FONT: Andrei Nacu
FONT: Wall to Wall Ltd. 2003

Font alternativa: https://goo.gl/QIPzjK

QÜESTIONS

1. Què va passar al 19 de maig de 1458 abans de Crist?
2. Quants habitants tenia Egipte en aquella època?
3. Per que sabem amb tanta precisió els detalls de la guerra de Tutmosis III contra els siris?
4. D’on eixen els soldats de l’exercit de Tutmosis III?
5. D’on procedien els soldats d’èlit de l’exercit de Tutmosis III?
6. Quins territoris (deserts) tenia que travessar Tutmosis abans d’arribar a Meggido?
7. De quins materials estaven fets els escuts dels soldats de l’època?
8. En lloc d’atacar la ciutat, què es el que feren els soldats egipcis?
9. Què col·lecionaven com a trofeus?
10. En quin any va morir Tutmosis III?

Amarna.JPG


I mentre els egipcis feien piràmids, què feiem ací, a la Península Ibèrica?

Les “coves” d’Antequera

  1. Què és un dolmen?
  2. A Europa Occidental, quan va començar a practicar-se l’agricultura?
  3. Quan es van començar a construir dolmens a l’Europa Occidental?
  4. Què és la cova de Menga?

BcgAEgXc8.png


L’Egipte Antic: Treball Col·laboratiu

En grups de tres, anem a treballar els següents ítems:

  1. Els Sacerdots egipcis
  2. L’embalsamament
  3. La Piràmide de Keops
  4. La Vall dels Reis
  5. Abu Simbel
  6. El déu Osiris
  7. El Judici d’Osiris
  8. Cleopatra
  9. Tutankamon
  10. Jean François Champollion

Cada grup haurà d’exposar a la classe el seu ítem. Els ítems són matèria del pròxim control.

L’exposició ha de ser oral. Podeu emprar tot el material que considereu adequat. Cada grup té 10 minuts (màxim) per a desenrotllar la seua exposició.

L’exposició del grup serà avaluada i qualificada, seguint la següent graella, per la resta de grups.

Anuncis